در ادامه تمرین لغات عربی، در این بخش قرار است به کلمات مربوط به شغل در زبان عربی بپردازیم. همانطور که بار ها به این موضوع اشاره کرده ایم. پس از یادگیری اولیه قواعد برای مکالمه به زبان عربی، نیاز به تقویت دایره لغات داریم. لغات در زبان عربی بسیار زیاد هستند. عربی جزو پر لغت ترین زبان های دنیاست. از این رو دریای یادگیری کلمات آن، ساحل ندارد.

شما با مطالعه و حفظ لغات زیر به عنوان شغل در زبان عربی، می توانید به جمله بندی با این لغات بپردازید. در صورت نیاز و مواجه با افراد عرب زبان، منظور خود را تا حد زیادی برسانید. همچنین نیاز مخاطب عرب زبان را نیز متوجه شوید. بهرحال شغل های مختلف، جزو آن دسته از لغاتی هستند که کاربرد زیادی در مکالمات دارند.

در ابتدا این لغات را به طور کامل به ذهن بسپارید. سپس برای تمرین، شروع به ساختن جمله با آن ها کنید. با این کار می توانید به راحتی مکالمه خود را تقویت کرده و این کلمات را نیز به طور دائمی در ذهن تان تثبیت کنید.

 

خباز: نانوا

ادله جنائیه: شواهد جنایی

مصلح: تعمیرکار

مصلح دراجات: تعمیرکار موتور

بنجرجی: پنچرگیری

مصلح سیارات: تعمیرکار ماشین

سایق تکسی: راننده تاکسی

سایق تریلی: راننده تریلی

ابو سمج: ماهی فروش

مسؤل عام: مقام دولتی

ابو اسواق: بازار دار

ابو ذهب/ صایغ: طلا فروش

ابوالمخضر: سبزی فروش

حلاق: آرایشگر آقا

ابو الملابس: لباس فروش

ام الصالون: آرایشگر خانم

طیار: خلبان

امین صندوق: صندوق دار

کابیتان: کاپیتان

 

برای مشاهده نمونه لغات بیشتر مثل لغات شغل در زبان عربی، به کانال تلگرامی استاد محمد کارمی به آدرس https://t.me/mohammadkaremii  بپیوندید.

 

دوره مکالمه عربی پلاس

زبان عربی، زبان قرآن است و امروزه کاربرد های زیادی در حوزه های مختلف دارد. من، محمد کارمی با سابقه 8 سال ترجمه و تدریس در حوزه های توریسم درمانی، لیدری، مترجمی و تدریس خصوصی، بسته مکالمه ای را آماده کردم که عربی پلاس نام دارد و مخصوص کسانی است که می خواهند در کمترین زمان ممکن عربی را یاد بگیرند. برای خرید این دوره با قیمت بسیار پایین و مناسب، بر روی این لینک کلیک کنید.

  خرید دوره مکالمه عربی پلاس

5/5 - (1 امتیاز)