در این مطلب می خواهیم، صرف فعل خریدن در عربی را به زمان های گذشته، مضارع و مستقبل برای شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. همانطور که می دانید، ضمائر در زبان عربی، 14 عدد هستند. این ضمائر برای مونث و مذکر به صورت کاملا جدا مورد استفاده قرار می گیرند. افرادی که می خواهند زبان عربی خود را تقویت کنند و کامل به آن مسلط شوند، باید کاربرد و تفاوت های این ضمائر را به طور کامل یاد بگیرند و سپس سراغ صرف کردن افعال بروند. این مطلب برای افرادی سودمند است که می خواهند صرف افعال را به صورت مبتدی فرا گیرند.

برای دیدن آموزش های بیشتر درباره زبان عربی، می توانید به صفحه اینستاگرام ما مراجعه کنید.  برای یادگیری صرف فعل خریدن در عربی با ما همراه باشید:

حالت ماضی یا گذشته  فعل خریدن:
من خریدم: انی اشتریت
تو خریدی (مذکر): انته اشتریت
تو خریدی (مونث): انتی اشتریتی
او خرید (مذکر): هو اشتری
او خرید (مونث): هی اشترت
ما خریدیم: احنه اشترینه
شما خریدید(مذکر): انتم اشتریتو
شما خریدید (مونث): انتن اشتریتن
آن ها خریدند(مذکر): همه اشترو

آن ها خریدند(مونث): هنه اشترن

 

حالت مضارع و مستقبل فعل خریدن:

من میخرم: انی اشتری
تو میخری (مذکر): انته تشتری
تو میخری (مونث): انتی تشترین
او میخرد (مذکره): هو یشتری
او میخرد (مونث): هی تشتری
ما میخریم: احنه نشتری
شما میخرید (مذکر): انتم تشترون
شما میخرید (مونث): انتن تشترن
آن ها میخرند (مذکر): همه یشترون
آن ها میخرند (مونث): هنه یشترن

افعال بسیاری در زبان عربی وجود دارند که صرف آن ها به زمان گذشته ، مضارع و آینده، دارای تفاوت های بسیاری با یکدیگر است. فعل خریدن در عربی که در بالا به آن اشاره کردیم، نمونه ای از این افعال است. نام دیگر زمان آینده، مستقبل است. افراد با شنیدن این نام باید به این موضوع پی ببرند که منظور همان زمان آینده است. صرف زمان ها در زبان عربی بسیار مفصل است.

برای مثال، افعال ماضی به انواع ماضی ساده، ماضی نقلی، ماضی بعید و ماضی استمراری تقسیم بندی می شوند. فعل ماضی به زمان گذشته دلالت دارد و انجام کار در این زمان را می رساند. فعل های مضارع، به انجام شدن کار در زمان حال اشاره دارند. انواع فعل آینده یا مستقبل نیز، به زمان انجام شدن کار در زمان آینده دلالت دارد. برای آشنا شدن با صرف افعال در زمان های مختلف، می توانید به کانال تلگرام ما مراجعه کنید. علاوه بر فعل خریدن در عربی، دیگر افعال نیز وجود دارند که در مطالب دیگر به آن ها خواهیم پرداخت.

توجه! توجه!

درباره دوره آموزش مکالمه عربی پلاس چقدر اطلاعات داری؟ آیا میدونی که من، محمد کارمی این دوره را واسه شما زبان آموز عربی ضبط کردم و تمامی تلاشمو به کار گرفتم تا نکات کاربردی در یادگیری مکالمه عربی رو به شما آموزش بدم. میدونم شاید از دوره هایی که قبلا با اساتید دیگه خریداری کردی، زیاد راضی نیستی. من سعی کردم تا تو دوره آموزش مکالمه عربی پلاس، تمامی نواقص رو برطرف کنم و با یک شیوه تدریسی که واسه همه سنین قابل فهمه، این دوره رو واسه شما جمع آوری کنم…

دوره آموزش مکالمه عربی پلاس، با هزینه بسیار پایین و به صرفه برای شما زبان آموز، فرصت جدیدی رو براتون فراهم می کنه تا بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی، جملات کاربردی زبان عربی با لهجه عراقی رو آموزش ببینید.

همین حالا روی لینک زیر کلیک کن و با خرید دوره، نظرتو برای ما بنویس. هر گونه انتقاد و پیشنهاد شما، باعث رشد ما خواهد شد.

دوره آموزش مکالمه عربی پلاس

 

 

5/5 - (1 امتیاز)