صرف فعل خوردن به زبان عربی

در زبان عربی، 14 عدد ضمیر وجود دارد. این ضمایر، برای مذکر و مونث به سه صورت مفرد، مثنی و جمع استفاده می شوند. صرف افعال برای افرادی که به زبان عربی علاقمند هستند بسیار مهم است. لازمه صرف صحیح افعال شناخت کاربرد ها و تفاوت های آنها می باشد. تسلط به 14 ضمیر برای به کار بردن هر فعلی از جمله نکات مهم در زبان عربی است. در ادامه این مطلب قرار است به صرف فعل خوردن، در سه زمان ماضی، مضارع و مستقبل بپردازیم. مطالعه این مطلب برای افرادی که قصد دارند صرف افعال را از صفر آموزش ببینند توصیه می شود.

برای دسترسی به آموزش های بیشتر، کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

به جز فعل خوردن، صرف افعال کاربردی دیگری را در زبان عربی، در مطالب دیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

صرف فعل خوردن در حالت ماضی یا گذشته :

من خوردم: کلیت
تو خوردی (مذکر): کلیت
تو خوردی (مونث): کلیتن
او خورد (مذکر): کله
او خورد (مونث): کلت
ما خوردیم: کلینه
شما خوردید (مذکر): کلیتو
شما خوردید (مونث): کلیتن
آنها خوردند (مذکر): کلو
آنها خوردند (مونث): کلن

صرف فعل خوردن در حالت مضارع و مستقبل :

من میخورم: آکل
تو میخوری (مذکر): تاکل
تو میخوری (مونث): تاکلین
او می‌خورد (مذکره): یاکل
او می‌خورد (مونث): تاکل
ما میخوریم: ناکل
شما می‌خورید (مذکر): تاکلون
شما می‌خورید (مونث): تاکلن
آنها می‌خورند (مذکر): یاکلون
آنها می‌خوردند (مونث): یاکلن

در یادگیری زبان عربی، پس از تسلط به لغات، مهم ترین بخش شناسایی ضمایر و صرف افعال آنها است. گاهی اوقات با تشخیص معنی فعل، می توان تمام جمله را تا حدود زیادی حدس زد. تسلط بر صرف افعال عربی، باعث می شود شما مخاطب جمله را از لحاظ تعداد و جنسیت تشخیص دهید. همچنین ماضی یا مضارع بودن فعل نیز تا حدود زیادی شما را به مقصود گوینده می رساند.

مسلم است برای آشنایی و تسلط بر افعال مختلف و صرف آنها تمرین بسیاری لازم است. فعل خوردن که در بالا صرف آن را برای شما آوردیم، از جمله افعال ابتدایی و مهمی است که برای علاقمندان به زبان عربی، یادگیری آن اولویت دارد.

شاید در ابتدا صرف افعال کمی دشوار به نظر برسد، اما پس از تسلط به صرف چند فعل، کار برای شما آسان خواهد شد. چرا که قاعده کلی را می آموزید و پس از آن، هر فعلی به شما داده شود به راحتی برای تان قابل صرف کردن خواهد بود.

فقط به این نکته توجه کنید که افعال به هیچ وجه نباید حفظ شوند. باید قاعده چگونگی صرف فعل برای شما جا بیوفتد، در غیر این صورت نمی توانید افعال دیگر را به راحتی صرف کنید. برای هر فعلی، نیازمند نوشتن و حفظ کردن خواهید شد و روند آموزش زبان عربی برای شما به کندی پیش خواهد رفت. در صورتی که نیازمند به مکالمه عربی باشید، بدون یادگیری صرف افعال، تقریباً هیچ حرفی برای گفتن ندارید.

برای دیدن آموزش های بیشتر، می توانید به صفحه اینستاگرام ما به آدرس https://www.instagram.com/mohammadkaremi.ir/ مراجعه کنید.

توجه! توجه!

درباره دوره آموزش مکالمه عربی پلاس چقدر اطلاعات داری؟ آیا میدونی که من، محمد کارمی این دوره را واسه شما زبان آموز عربی ضبط کردم و تمامی تلاشمو به کار گرفتم تا نکات کاربردی در یادگیری مکالمه عربی رو به شما آموزش بدم. میدونم شاید از دوره هایی که قبلا با اساتید دیگه خریداری کردی، زیاد راضی نیستی. من سعی کردم تا تو دوره آموزش مکالمه عربی پلاس، تمامی نواقص رو برطرف کنم و با یک شیوه تدریسی که واسه همه سنین قابل فهمه، این دوره رو واسه شما جمع آوری کنم…

دوره آموزش مکالمه عربی پلاس، با هزینه بسیار پایین و به صرفه برای شما زبان آموز، فرصت جدیدی رو براتون فراهم می کنه تا بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی، جملات کاربردی زبان عربی با لهجه عراقی رو آموزش ببینید.

همین حالا روی لینک زیر کلیک کن و با خرید دوره، نظرتو برای ما بنویس. هر گونه انتقاد و پیشنهاد شما، باعث رشد ما خواهد شد.

دوره آموزش مکالمه عربی پلاس

5/5 - (1 امتیاز)