در ادامه آموزش لغات عربی کاربردی، در این بخش به لغات عربی آشپزخانه خواهیم پرداخت. بخشی از این کلمات که به لوازم بهداشتی و منزل مرتبط هستند، در زیر برای شما آورده شده‌اند. با استفاده از این لغات و استفاده از قواعدی که تا به حال برای مکالمه عربی آموخته اید، می توانید جملات مدنظر خود را بیان کنید. علاوه بر لغات عادی، چند لغت نیز به دو صورت مفرد و جمع آورده شده است. با دقت به شکل جمع لغات عربی آشپزخانه، شما می توانید شیوه جمع بستن لغات را نیز در ذهن خود مرور کنید. این کار به هرچه بهتر مکالمه کردن شما کمک می کند.

 

مكشاره: پوست كن

رنده: رنده

سفره: سفره

قالب للكيك: قالب كيك

قوري: قوري

كتلي: كتري

دزگيريه: دستگيري

مملحه: نمكدون

خاشوگة چاي:  قاشوق چاي خوري

بلم: ديس

چمچه: ملاقه

چطل: چنگال

نعلبكي: نلبكي

سيم: سيم ظرفشويي

اسفنجة اماعين: اسكاج

شامبو اماعين: ريكا

تايت: تايد

وصلة لتنشيف: دستمال خشك كن

وصلة مسح: دستمال تميزكردن

 

لغات عربی آشپزخانه به دو صورت مفرد و جمع:

ماعون _مواعين: بشقاب

خاشوگه_خواشيگ: قاشُق

سچينه_سچاچين: چاقو

چفچير_چفاچير: كفگیر

استكان_استكاين: استكان چايي

اگلاص_اگلاصات: ليوان

طاسه_طاسات: كاسه

سله_سلات: صافي

جدر_اجدوره: قابلمه

 

برای مشاهده نمونه کلمات و جملات کاربردی بیشتر و استفاده از ویس تلفظ این کلمات، می توانید به کانال تلگرامی استاد کارمی به آدرس https://t.me/mohammadkaremii  بپیوندید.

 

دوره مکالمه عربی پلاس

زبان عربی، زبان قرآن است و امروزه کاربرد های زیادی در حوزه های مختلف دارد. من، محمد کارمی با سابقه 8 سال ترجمه و تدریس در حوزه های توریسم درمانی، لیدری، مترجمی و تدریس خصوصی، بسته مکالمه ای را آماده کردم که عربی پلاس نام دارد و مخصوص کسانی است که می خواهند در کمترین زمان ممکن عربی را یاد بگیرند. برای خرید این دوره با قیمت بسیار پایین و مناسب، بر روی این لینک کلیک کنید.

  خرید دوره مکالمه عربی پلاس

5/5 - (1 امتیاز)