جملات کاربردی عربی فصیح، بسیار هستند. بستگی دارد شما در چه موقعیت و مکانی بخواهید از آن ها استفاده کنید. برای تسلط به زبان شیرین عربی، می توانید جملاتی که در موقعیت های مختلف کاربرد دارند را ابتدا حفظ کنید.

توصیه می شود، بهترین موقعیت ها که کاربردی ترین جملات را دارند انتخاب کنید. برای مثال، هر فرد در ماه ممکن است دو بار به رستوران برود. در رستوران چه جملاتی به کار می رود. بین مشتری و پیش خدمت چه جملاتی رد و بدل می شود؟

یا فرض کنید به یک مهمانی دعوت شده اید. قرار است برای جشن تولد و تبریک به میزبان به محل تولد بروید. چه کلمات و جملاتی در جشن تولد ها به کار می رود؟ “سلام. خوبی عزیزم؟ تولدت مبارک. امیدورم به تمام آرزو هات برسی.” این مکالمه کاربردی را می توانید برای خود به عربی ترجمه کنید. و کم کم خود را در معرض موقعیت های مختلف و جملات گوناگون قرار دهید. خواهید دید که به راحتی پس از مدتی می توانید به عربی به طور  نا خود آگاه مکالمه کنید.

عربی فصیح چیست؟

منظور از جملات کاربردی عربی فصیح دقیقا چه جملاتی هستند. ابتدا خوب است که بگوییم عربی فصیح چیست؟ عربی فصیح یا همان استاندارد، زبان رایجی است. که بین عرب زبان ها وجود دارد. برای مکالمه خوب و تسلط به زبان عربی، هر زبان آموزی ابتدا باید عربی فصیح را یاد بگیرد. سپس به سراغ جملات کاربردی عربی فصیح بروید. و تلاش کنید در موقعیت های مختلف جمله های مورد نظر را تمرین کنید.

چنین شیوه ای به شما این امکان را می دهد، که به زبان عربی علاقه مند شوید. و بتوانید در موقعیت های مختلف جمله مورد نظر را بیان کنید.

جملات کاربردی عربی فصیح

در این قسمت می خواهیم، جملات کاربردی عربی فصیح را که به طور روزانه مورد استفاده قرار می گیرند را برای شما بیان کنیم. جملاتی که بسیار کاربردی هستند. و هر زبان آموزی نیاز است که آن ها فرا گیرد.

آيا می توانی به من کمک کنی؟

هَلْ تَسْتَطيعُ أنْ تُساعِدَنِی؟

آيا ميل داريد با من بيرون بياييد؟

هَل تَرغَبُ بِالخُرُوجِ مَعِي؟

آيا شما متأهل هستيد يا مجرد؟

هَل أَنتَ مُتَزَوِّجٌ أَم أَعزَب؟ (لِلمُذَکَّر)

با اجازه شما:

عَنْ إذْنِکَ. (لِلمُذَکَّر)

عَنْ إذْنِکِ. (لِلمُؤَنَّث)

متأسفانه:

مِنْ سُوءِ الحَظِ.

واست آرزوی خوشبختی می کنم:

أتَمَنَّی لَکَ حَظّاً سَعيداً. (لِلمُذَکَّر)

أتَمَنَّی لَکِ حَظّاً سَعيداً. (لِلمُؤَنَّث)

وِینِ المَرافِق الصَّحیَّة؟:

سرویس بهداشتی کجاست؟

کرایه‌اش چقدر است؟ چقدر میشه؟

إشگَد؟ إشگد الأجرة؟

خیلی گرونه:

إهوَای، کِلَّش، باهز

کولر را روشن کن:

شَغِّلِ الْمُکَیِّف

حال شما چطور است؟ (مذکر)
اشلُونِک؟

حال شما چطور است؟ (مؤنث) 

إشلونِچ؟

هر جور مایل هستی:

عَلا کِیَفَک

 نمی‌دانم از شما چطور تشکر کنم:

لا أَدْرِی کیفَ أَشْکُرُکَ یَا سیِّدی

من به خوبی عربی حرف نمی‌زنم:

أنا لا أتکلم العربیه جیدا

لطفا شمرده‌تر حرف بزنید:

یتکلم ببطء، رجاء

دستت درد نکند:

سَلِمَتْ یَداکَ

به امید دیدار، خدا نگهدار:

إِلی اللِّقاء والسَّلامُ عَلَیْکُم

چای می‌نوشی یا قهوه؟

تَشْرَبُ الشَّایَ أو القهوه؟

این به عربی چه می‌شود؟

ما أسمه بالعربیه؟

کجا یکدیگر را ببینیم؟

أين سنلتقي؟

چرا هواپیما تاخیر کرده است؟

لماذا تأخرت الطائرة؟

بلیط از کجا تهیه کنم؟

أين تباع التذاكر؟ تلفظ أين تباع التذاكر؟

توصیه آموزشی

جملات کاربردی عربی فصیح، تنها به همین جملات ختم نمی شوند. با تحقیق و بررسی بیشتر می توانید در فضای مجازی، به جملات بیشتر و بهتری دست پیدا کنید. دنیای زبان، دنیای نامحدودی است. انتهای آن هیچ گاه دیده نمی شود. و مانند دریایی بزرگ است.

یادگیری جملات بالا، برای زبان آموز سطح مقدماتی مناسب است. اگر تمایل دارید لغات بهتر و بیشتری را فرا بگیرید، به سایر پست ها در قسمت تقویت زبان عربی کلیک کنید.

دوره مکالمه عربی پلاس

زبان عربی، زبان قرآن است و امروزه کاربرد های زیادی در حوزه های مختلف دارد. من، محمد کارمی با سابقه 8 سال ترجمه و تدریس در حوزه های توریسم درمانی، لیدری، مترجمی و تدریس خصوصی، بسته مکالمه ای را آماده کردم که عربی پلاس نام دارد و مخصوص کسانی است که می خواهند در کمترین زمان ممکن عربی را یاد بگیرند. برای خرید این دوره با قیمت بسیار پایین و مناسب، بر روی این لینک کلیک کنید.

 خرید دوره مکالمه عربی پلاس

1/5 - (1 امتیاز)